Beautysalon sense of nature

Cloud CRM voor het midden- en kleinbedrijf

Geplaatst op

De belangrijkste kenmerken en voordelen van een cloud-gebaseerd CRM-systeem voor het mkb.

 

Mkb’ers stellen zichzelf de vraag: is deze investering het waard? In dit competitieve, digitale tijdperk is het namelijk van cruciaal belang dat men de beschikbare middelen zo efficiënt mogelijk inzet.

 

In het verleden vroegen veel ondernemers zich daarom ook af: “Zo’n CRM-systeem, wat heb ik daar nu precies aan?” In dit artikel willen wij antwoord geven op die vraag, en zullen we laten zien waarom een Cloud CRM tegenwoordig razend populair is onder het midden- en kleinbedrijf.

 

Dus: wat doet een CRM-systeem precies?

Om te achterhalen waarom het mkb niet meer zonder CRM-software kan, is het belangrijk om echt goed te begrijpen wat deze systemen écht kunnen. Customer Relationship Management (CRM) omvat alle processen die met de klant te maken hebben. Hieronder vallen domeinen als verkoop, klantenservice en marketing.

 

Het CRM-systeem is de software die al deze processen samenbrengt binnen een gecentraliseerde omgeving. Hierdoor is alle belangrijke data terug te vinden op dezelfde plek: gebruikers werden hierdoor met dezelfde, real-time gegevens. Niet alleen kunnen de gebruikers hierdoor beter onderling met elkaar samenwerken; het zorgt er ook voor dat bedrijven meer leren over hun klanten. Een cruciaal inzicht.

 

Lees ook: ‘CRM-software voor het MKB: de 3 belangrijkste criteria

 

Cloud CRM

Als we naar het begrip Cloud CRM kijken, dan staat het eerste deel van de term voor de manier waarop het systeem wordt geïmplementeerd. In het verleden was het vooral populair om een softwaresysteem op de database van de eindgebruiker te installeren, maar in de laatste jaren is software ‘in de cloud’ veel populairder geworden.

 

Dit zijn de belangrijkste voordelen van cloudgebaseerde software:

 

  • Voor het midden- en kleinbedrijf is het belangrijk dat software flexibel is. Misschien dat er nu nog maar 5 mensen van het systeem gebruik hoeven te maken, maar het kan zomaar zijn dat dat aantal volgend jaar verdriedubbeld is. Cloudapplicaties kunnen makkelijker aangepast worden dan software op locatie, waardoor het aantrekkelijker is voor het midden- en kleinbedrijf.
  • De kosten van een on-premises CRM-systeem is vele malen hoger dan de cloudgebaseerde methode. Hier betaalt men namelijk een maandelijks bedrag; het systeem is overigens ook een stuk sneller geïmplementeerd.
  • Een groot voordeel van een Cloud CRM is dat gebruikers niet aan een bepaalde locatie zijn verbonden. Hierdoor hebben ze waar en wanneer dan ook toegang tot belangrijke klantgegevens. Handig voor verkopers bijvoorbeeld, die op locatie bij een klant toegang kunnen verkrijgen tot deze gegevens.
  • U hoeft als ondernemer geen verstand te hebben van software, of het onderhoud ervan als u voor een Cloud CRM kiest. Alles blijft namelijk onder het beheer van de provider: zij voeren onderhoud uit en zorgen ervoor dat uw data beschermd blijft.

 

Het MKB kiest voor de cloud

Hopelijk laten deze voordelen duidelijk zien waarom cloudgebaseerde software zo immens populair is onder het midden- en kleinbedrijf in ons land. Gebruikers kunnen genieten van de voordelen om zodoende hun klantrelatieprocessen te optimaliseren, zonder dat hiervoor ook maar enige kennis van software vereist is. Door verantwoordelijkheden als onderhoud in het beheer van de leverancier te houden, kunt u focussen op wat écht belangrijk is: uw klant.

 

Gerelateerde berichten

Over ons

Genieten van de schoonheid, genieten op een natuurlijk manier.

Contactgegevens

Via info @ beautysalonsenseofnature.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2025 Alle rechten voorbehouden